Wskaźnik ilości paliwa


Na pierwszy rzut oka wskaźnik paliwa jest prostym urządzeniem.

Zasadniczo nawet nie wskazuje / nie oblicza ilości paliwa w litrach (lub galonach), ponieważ wszystko, co jest potrzebne, aby ostrzec kierowcę, to ilość paliwa w stosunku do pojemności zbiornika. Pod tym względem wskaźniki paliwa mają tylko dwa główne oznaczenia – F dla pełnego i E dla pustego. Niektóre mają również oznaczenie 1/2 które pokazuje pół zbiornika. Dokładne ilości w litrach to informacja, która nie ma decydującego znaczenia dla prowadzenia pojazdu, a informacje te i tak prawdopodobnie nie mają znaczenia dla kierowcy, nawet osoby mającej obsesję na punkcie samochodu. Podstawowy mechaniczny wskaźnik paliwa składa się z bardzo niewielu części, a jego działanie opiera się na tej samej prostej zasadzie co woltomierz. Zasadniczo wskaźnik paliwa musi po prostu mierzyć napięcie na rezystorze zmiennym. Ale wspomniany rezystor musi się jakoś zmieniać bezpośrednio proporcjonalnie do ilości paliwa w zbiorniku. Aby to zrobić, w zbiorniku paliwa znajduje się pływak na jednym końcu ramienia dźwigni i suwaka biegnący po pasku rezystora na drugim końcu. Znany jako Jednostka Wysyłająca, jest istotną częścią każdego zbiornika paliwa i działa bezbłędnie.

Ze względu na swoją prostotę i niezawodność, pomiar paliwa i jego wyświetlacz pozostały prawie niezmienione przez dziesięciolecia.

Jednak, jak prawie wszystko we współczesnym samochodzie, niektóre urządzenia elektroniczne zyskały nowy wygląd. Gdy używana jest elektronika, moduł wysyłający zasila niewielki obwód elektroniczny, aby uruchomić lampkę ostrzegawczą na wstępnie ustawionym poziomie, zwykle wraz z symbolem dystrybutora paliwa. W dystrybutorach paliwa stosuje się licznik do pompy paliwa, który ma za zadanie rejterowanie ilości paliwa, jaka przez niego przepływa. Jest wykorzystywany powszechni, mogą to być liczniki mechaniczne, gdzie obracająca się łopatka służy do liczenia przepływu. Można spotkać także inne modele wykorzystujące nowoczesne technologie.